Thailand 2:Nakhon Ratchasima, Khao Yai, Ratchaburi - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu Thailand 2:Nakhon Ratchasima, Khao Yai, Ratchaburi - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu

Thailand 2:Nakhon Ratchasima, Khao Yai, Ratchaburi

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Veerle

18 Januari 2017 | Thailand, Nakhon Ratchasima

Na een veelste snel voorbijgegaande maand in Cambodja zijn we weer aangekomen in Thailand. We wilden graag een tripje naar de eilanden in het zuiden van Thailand doen, maar door een enorme moesson zijn de eilanden grotendeels overstroomd en regent het nogsteeds op het moment dat wij er heen wilden gaan.. Dat werd 'plannen weizigen' aangezien we geen regen meer kunnen zien na de regenachtige weken in Vietnam. Ook schijnt het zo te zijn dat alle slangen en andere ongedierten hun droge plekjes in de huizen en hotels zoeken en je niet over straat kan lopen zonder tot aan je oksels nat te worden. Na enige research bleek dat het noorden van Thailand redelijk droog zou zijn.

Trat
Vanaf Cambodja zijn we de grens over gegaan naar Trat, een redelijk klein plaatsje. Hier was het inderdaad droog. Happy us! Hier door het mooie weer zelfs dagje langer gebleven, fiets gehuurd en in de heerlijke zon rondje om meertje gefietst en in koffietentjes gezeten. Na Trat zijn we naar het noord-oosten van Bangkok doorgereisd.

Nakhon Ratchasima en Phimai
Na een 9uur durende busreis zitten we in Nakhon Ratchasima (Khorat). Een enorm groot opgezette stad waar zo goed als geen toerist te bekennen is. Alle locals zijn super vriendelijk en proberen je met handen en voetentaal te begrijpen en te helpen. Hardstikke leuk. Als we een avondje opzoek zijn naar een koffietentje om nog even lekker ergens te zitten voordat we terug hobbelen naar het hotel zien we ineens iets wat je totaal niet verwacht op straat... er staat ineens een olifant voor onze neus die een blokje om door de stad maakt. In eerste instantie valt het ons niet eens op en gaan we door met lopen, dan ineens draaien beide hoofden terug naar links en zien echt daadwerkelijk een olifant. (We begonnen al aan onszelf te twijfelen of we niet dingen zien die er niet zijn.. haha. Maar nee we hebben geen gekke, te sterke drankjes genuttigd het te zien, het was echt zo, er liep echt een olifant door de stad).

Ook maken we vanuit Nakhon Ratchasima een uitstapje naar Phimai om een historical park te bezichtigen. Niet meer zo indrukwekkend na de Angkor wat maar wel heel leuk om even heen te zijn geweest.
Na Khorat reizen we door naar Pak Chong, waar het grootste National Park van Thailand is, 'Khao Yai'.

Khao Yai
In Pak Chong vinden we een hele leuke slaapplek op een camping, iets buiten het centrum gelegen. Watertje erbij en er hangt een hele relaxte sfeer. Eerste dag in Pak Chong inkopen gedaan op de markt en bij de camping gebbq-d. Heerlijk eigen eten klaar te maken. Verder ultiem gechilled in een hangmat. De dag erna naar het National Park gegaan. Scooter bij het hostel gehuurd en daarmee naar park gereden. Tot aan park was de natuur al schitterend, laat staan in het park. Echt prachtige groene natuur. Eerst stuk met de scooter gereden en daarna een hike gedaan. We moesten voor de korte hike een gids mee omdat de paden niet heel duidelijk aangegeven staan. Het is een super mooie route door de jungle met veel bijzondere en vooral grote boomsoorten. De gids en 2 gidsen in opleiding die mee zijn, zijn heel gezellig en vertellen het een en ander over het park. Ook loopt er nog andere reiziger mee die dezelfde hike wil doen. Heel gezellig. Nog langs uitkijkpunt (vogeltoren) geweest waar wij vrij weinig volgens hebben gespot, maar wel enorm van het uitzicht hebben genoten. Ook lopen we nog langs een stuk open natuur met prachtige bergen als uitzicht.
Na de hike stappen we weer op de scooter, op naar een grote waterval. Het was een mooie waterval, waarbij het water van 2 kanten van de rots naar beneden kletterde. Hier mega genoten van onze zelf meegebrachte lunch. Geïmproviseerd 'broodje gezond'.
Na onze break nog hike met z'n 2en gedaan. We vonden deze hike nog leuker dan de andere van deze dag. De natuur nog dichter begroeid, heerlijke natuur geur, watertje waar je langs loopt en hier wel heel veel vogels gespot. Ook stonden er overal borden met 'be aware, crocodile'. We keken goed om ons heen of we er een zagen. Toen we langs andere mensen liepen die zeiden dat er nog geen gespot was vandaag, hadden we de hoop beetje opgegeven een te gaan zien. En toen ineens zagen we een krokodil lopen op een boomstam over het water. Super gaaf. Echte 'in de natuur' gevoel was aan. Zo leuk. Toen we uit het wandelgebied liepen, was iedereen om ons heen vertrokken en stond er nog een bewaker van het park op ons te wachten. We pakten onze scooter weer en reden vanuit het park terug naar Pak Chong. Onderweg mooie plaatjes door ondergaande zon. Wat een heerlijk dagje. Als afsluiter heel lekker bij straattentje gegeten, langs koffietent voor lekkerste Caramel macchiato en daarna terug naar onze camping. Hier werd nog even volop genoten in de hangmat.

Dag erna optijd op om bij crèperie te ontbijten (waren we dag ervoor ook geweest en was zooooo lekker dat we voor vertrek uit het plaatsje er nog wel keer langs moesten....) en daarna in de trein richting Bangkok.
In de trein wordt er goed voor ons gezorgd. Er wordt meegeholpen tassen op rek boven ons te leggen en er gaat zelfs iemand ergens anders zitten zodat we naast elkaar kunnen zitten. Zooo lief. We houden van niet-toeristische plekken.
Wanneer wij onze lunch gaan nuttigen trekken we de aandacht van de hele wagon. We leggen 2 broodjes klaar, smeren daar sandwich spread op, blaadje sla erop, komkommer wordt in stukjes gesneden en er ook op gelegd en als afsluiter beetje zout overheen gestrooid. De 7 mensen die om ons heen zitten kunnen hun ogen niet van ons afhouden. Trekken ook af en toe vies gezicht en als we aanbieden of ze willen proeven slaan ze dat hartelijk af. Ook voorbijgangers staren naar ons broodje als ze voorbij lopen, en draaien niet-subtiel hun hoofd 180 graden om, als ze voorbij zijn, om ook het broodje nog goed in de gaten te kunnen houden. Ook paar stoelen verder zien we af en toe een hoofd onze kant op, controlerend of we dat broodje echt aan het eten zijn. We love it.

Nakhon Pathom
10 minuten voordat de trein op station Bangkok aan zou komen, stopte de trein wegens een kapotte rails (wat al de hele dag kapot bleek te zijn door een omgevallen trein, die al wel van de rails gehaald was). Na anderhalf uur wachten in de stilstaande trein, besloten we backpack op te doen en de trein te verlaten. Met gevaar voor eigen leven stuk op de rails gelopen en daarna op de weg tuktuk genomen en naar station gegaan (deze tuktuk reis van 5 minuten kostte 3x zo veel als de treinreis van 4 uur (5,5 uur dus met vertraging) maar treinen is dan ook wel echt spotgoedkoop en het was het geld waard, soortvan, want daardoor volgende trein gehaald. Want vanaf station Bangkok trein gelijk verder genomen naar Nakhon Pathom, waar de ouders van San die dag ook aangekomen waren. Dit was een heel leuk plaatsje met enorme stupa als prachtige bezienswaardigheid in midden van de stad. Hier op de avondmarkt heerlijk gegeten. De ouders van San deze keer wel weten te verassen door, toen we ze zagen lopen over de markt, ineens achter ze te staan. Met z'n 4ren de dag erna stad verkend, naar royal palace geweest (die enorm groot en heel mooi is) en stupa in geweest.

Ratchaburi
Vervolgens reizen we met z'n 4ren door naar Ratchaburi. In Ratchaburi wilden we een scooter huren om volgende dag naar floating market te gaan, echter na zoeken en rondvragen in de stad kwamen we er achter dat dit onmogelijk was, er waren in hele stad geen scooters for rent.... Alleen scooter-taxi's en bussen.. Onder het genot van heerlijke koffie in heel leuk koffientenje besloten nacht te blijven en met de bus, de dag erna, naar floating market te gaan. In de stad was leuke overdekte markt waar we s'avonds hebben gegeten en rondje gelopen langs boulevard, die versierd was met allemaal mooie lichtjes.
Dag erna namen we 's morgens vroeg de taxi naar de floating market. Heel leuk om keer geweest te zijn. Maar het was helaas door de weinige bootjes en overpriced souvenirs, iets minder spectaculair dan gehoopt. Verder was de markt wel leuk ingedeeld en waren de mensen heel vriendelijk en behulpzaam.

Hua hin
Na de floating market, 's middags in de trein gestapt naar Hua hin. Zitten in prima hotel midden in het centrum, vlakbij het strand. Hier blijven we tot zaterdag en dan terug naar Bangkok om de dag erna Veerle haar moeder op te halen vanaf het vliegveld. Die 2 weken langs komt, zin in!!:)

Vandaag, 18 januari, zijn wij precies 4 maanden in zuidoost Azië.. Echt zo bizar. De tijd is voorbij gevlogen en hebben al zo ontzettend veel mooie dingen gezien en super leuke dingen gedaan. Allemaal prachtige belevenissen waar we ontzettend van hebben genoten. Veel leuke mensen ontmoet waar we het heel gezellig mee hebben gehad.
We hebben nog 2 weken om samen ultiem van alle mooie en leuke dingen te genieten. Over 2 weken zitten we dan ook al op de helft van onze reis, echt onwerkelijk is dat. Dan gaan we even splitten om beide even met anderen en stukken alleen te reizen. Maarrrr we komen gelukkig ook weer samen, om gezellig ons avontuur samen af te sluiten (aah hellup, wilen we nog helemaal niet aan denken haha) door samen een maand naar de Filipijnen te gaan.

• 24 Januari 2017 - 20:07

Henny Schuur:

Dag lieve mooie dappere meiden,
    heb zojuist geprobeerd een mailtje te sturen maar is ofwel of niet gelukt. Vandaar dat ik dit er nog achter aan stuur.

• 24 Januari 2017 - 20:14

Henny Schuur:

Denk dus dat het niet gelukt is. Vandaar in het kort; Een aantal reisverslagen en vele foto's gelezen en bekeken. Ongelofelijk dat er zoveel moois op de wereld bestaat. Zie jullie genieten en jij Sanne samen met je familie. Wie kan dat je na zeggen. Geweldig toch. De verslagen geven heel veel weer maar voor iemand in het koude Haren is het niet echt te bevatten. Nog veertien dagen samen en dan even gescheiden verder. Spannend met het vooruitzicht dit enorme avontuur samen af te sluiten. Blijf opslaan en verzamelen van ervaringen die niemand jullie ooit kan afnemen.
    Sanne, mama mag ons morgen weer drillen bij het jumpen. Even wennen voor haar denk ik, alhoewel het met de conditie vast nog wel goed zit.
    Lieve twee, geniet, pas goed op jullie zelf en op elkaar.
    Dikke knuffel
    Henny