Sanne: Maleisië peninsular - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu Sanne: Maleisië peninsular - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu

Sanne: Maleisië peninsular

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Veerle

10 Maart 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, Perhentian Island, Taman negara, Cameron Highlands & Melaka


Een goeie week bevind ik mij alweer in Maleisië. Om half 12 savonds kwam ik aan, moest ik een uur op mijn tas wachten, een halfuur op de bus, deed de man van het hostel niet open en lag ik uiteindelijk pas om half 4 snachts in bed. De volgende dag was ik echter vroeg wakker en ben ik lekker door de Kuala Lumpur gaan lopen, de hoofdstad van Maleisië. Rondgelopen door een ontzettend mooi park, vrijheidsbeeld met prachtig uitzicht, de KL tower met hangnetten belopen, de twin tower bekeken, door Chinatown en little India gelopen en nog in de regen naar de Batu caves. Een vol, maar heerlijke dag. Wat ik erg leuk vond is dat dit geen boeddhistisch land is, maar een islam land. Waar ik in de vorige landen tempels, pagodes en monniken zag, zie ik nu moskeeën en overal vrouwen met hoofddoeken. Ik vond het erg leuk om in een andere cultuur re zijn dan dat ik gewend was. Toen ik terug kwam in het hostel en mijn plan met de ongelofelijke lieve hostel baas besprak, veranderde hij meteen mijn hele planning. In een halfuur heb Ik mijn tas gepakt en daarna ben ik met afhaaleten (die uiteindelijk door mijn hele tas zat) van de bus (die te laat bleek te gaan voor de aansluiting) naar een treinstation gerend om naar een ander busstation te gaan en nog net de laatste nachtbus te halen. Op weg naar volgens hem het mooiste eiland van zuid Oost Azië. Het was een luxe bus en heb na zo’n volle dag als een baby geslapen. Eenmaal aangekomen bij de boot, bleek de boot niet te gaan omdat het te hard waaide.. Helemaal stom. Na allerlei andere opties te hebben bekeken en te hebben ontbeten bleek er toch een (illegale) boot moeten gaan. Op de boot heeft denk ik 90% gekotst terwijl ik ervan genoot alsof ik in een achtbaan zat. Heerlijk die golven. Het eiland was inderdaad prachtig. Het was vol met jungle en aan de kust zag je de witte stranden en het turquoise water. Prachtig. Samen met wat mensen die ik leerde kennen wezen snorkelen aan de kust. De volgende dag heb ik met drie andere een longday trip snorkelen gedaan. Het was echt geweldig!! Met schildpadden mee gezwommen, 1001 soorten prachtige vissen gezien, oogverblindend mooi koraal en tussen allerlei scholen met vissen gezwommen. Een perfecte dag behalve dat mijn rug natuurlijk helemaal verbrand was… daar had ik even niet aan gedacht. De volgende dag ben ik terug naar het vaste land gegaan en heb ik de bus gepakt naar Taman Negara. Ik zat samen met 1 ander in het mini busje en de bus reis was al een attractie opzich. Zoveel prachtige natuur. Overal palmbomen en bergen. Acht uur lang alleen maar uit het raam gekeken en het verveelde geen seconde. Savonds heb ik een night safari gedaan. Het was erg jammer dat het weekend was en er dus ook 100 Maleisië waren die ontzettend veel lawaai maakten. Helaas dus niet erg veel dieren gespot maar toch heel leuk om in het pikken donker door de jungle te lopen en al die geluiden om je heen te horen. De volgende dag ben ik met twee Nederlandse jongens een hike gaan doen. We hebben heerlijk door de jungle gelopen. Af en toe wel wat bloedzuigers uit ons moeten trekken, maar dat hoort bij een tropisch regenwoud. De volgende dag ben ik met een jongen waarvan ik de naam steeds vergeet wezen liften naar Cameron highlands. Dit ging eigenlijk verassende goed en was ook ontzettend leuk. Uiteindelijk 5 verschillende liften gehad en lekker met de locals gekletst. Super gezellig! Cameron highlands wad ook meer dan prachtig. Overal theeplantages die zich over de bergen voltrokken. Zo’n mooi gezicht. Verder ben ik hier twee dagen lekker wezen wandelen door de bossen. Ik heb een erg leuk en lief stel ontmoet die zelf woonde in kuala lumpur (volgens mij want ze hadden 5 huizen dus waar ze nou precies woonde was me enigszins onduidelijk) en met hen mocht ik mee rijden naar KL. Dat was leuk. Die man vertelde van alles over de mensen maar ook over de natuur. Verder hebben ze me durüm laten proeven, ontzettend ranzig fruit wat ontiegelijk stinkt, maar voor hen echt een van de lekkerste fruitsoorten die er bestaan. Ik ben vanuit KL meteen verder gereisd naar Melaka. Hier kwam ik pas savonds aan, maar het is een Mega leuk schattig stadje die savonds ook ontzettend leegt. Ik ben langs de rivier gelopen en heb lekker bij de music fountain gezeten. Verder nog wat sightseeing en lekker gegeten bij het water. De volgende ochtend heb ik in pyjama op de bank in de woonkamer ontbeten met zelf gekocht brood en koffie. Echt goddelijk. Dat soort kleine dingetjes mis ik dan wel echt van thuis. Ik ben nogmaals lekker gaan rondlopen door de stad heen. Echt een gezellig plaatsje. Het is ooit een Nederlandse kolonie geweest, dus je had een dutch square, t stadhuys en een Nederlandse begraafplaats. Smiddags heb ik de bus weer terug genomen naar KL, waar ik savonds heb gechillt met een van die Nederlandse jongens uit Teman Negara. We zijn nog naar de twin towers by night gegaan, zeer indrukwekkend en nog lekker een speciaalbiertjes gedronken met wat andere mensen. Een heerlijk dagje.

De volgende dag om 12 uur naar Borneo gevlogen en ben benieuwd wat de laatste tien dagen van Maleisië me hier gaan brengen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne en Veerle

Actief sinds 15 Sept. 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 112168

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 01 Juli 2017

Sanne & Veerle in Azië

Landen bezocht: