Sanne: Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu Sanne: Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu

Sanne: Kota Kinabalu

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Veerle

20 Maart 2017 | Maleisië, Kota Kinabalu

Na een prima vlucht met prachtige uitzichten (omdat het vliegtuig laag bleef vliegen) met een taxi naar het hostel gegaan. Het was een prima hostel ook al zag de kamer er uit als een soort gevangenis, omdat er geen ramen in zaten. Er zat een grote woonkamer bij waarmee ik, nadat ik een prachtige zonsondergang had gezien bij de pier, film heb gekeken met de twee meiden die daar werkte. Het was een slechte Koreaanse film, maar opzich wel geinig. De volgende dag stond op de planning om te gaan snorkelen maar het is geëindigd in een hele dag films kijken en goeie koffie drinken op terrasjes met een boek. Eigenlijk was ik naar deze plaats gegaan om de mount kinabalu te beklimmen. Een twee daagse tocht naar boven en beneden naar de hoogste top van zuid Oost azie. Helaas zat alle accommodatie op de berg vol en waren de last minutes echt onbetaalbaar duur. Toch ben ik 1 dag naar het nationale park vertrokken om daar lekker te wandelen. De trails waren erg makkelijk en de mount Kinabalu zag er inderdaad zeer indrukwekkend uit. Na een heerlijke dag wandelen in een bos met de eekhoorntjes en bosmuisjes om me heen, weer terug gegaan naar het hostel. Ik had een kamergenoot gekregen: een leuk meisje uit Wales. Lekker gekletst met haar en ondertussen het een en ander uitgezocht voor Indonesië wat ook alweer bijna op de planning staat. Zaterdag ben ik alsnog gaan snorkelen. Voor de kust van kota kinabalu liggen 4 eilanden die behoren tot een nationaal park. Ik heb twee van de eilanden bezocht met een snorkeluitrusting op zak. De boottocht naar de eilanden toe was trouwens al een belevenis opzich. Wat een prachtige eilanden en prachtig turquoise water. Echt sprookjesachtig! Ik leerde meteen drie hongaren kennen met wie ik de rest van de dag ben geweest. Het eerste eiland manukan had prachtig koraal. De vissen wilde nog wel eens bijten, maar dat was eerder grappig dan pijnlijk. Ook was ik rustig aan het snorkelen en ineens schoten alle vissen weg in het koraal. Ik keek op en er kwam een gigantische school met grote vissen voorbij in allerlei kleuren. Echt super vet dat ik die van zo dichtbij kon bekijken. Het andere eiland was iets minder interessant, maar wel lekker om op het strand te liggen. Tijdens het avondeten heb ik de Nederlandse eredivisie gekeken (ja dat zenden ze uit in de restaurants hier haha). De dag erna heb ik lekker door de stad gelopen, allerlei soorten markten bezocht (grootste vismarkt van zuid Oost Azië, fruitmarkt, hebbedingetjes en ga zo maar door). Ook de haven heb ik even goed bestudeerd en heb vrijwel de hele boulevard bewandeld. Smiddags heb ik met mensen uit het hostel Chinees gegeten. Gemaakt door een echt Chinees meisje die koken erg leuk vind. En denk maar niet dat het lijkt op het Chinees eten in Nederland: op drie verschillende manieren klaar gemaakte kippenpoten, zeewiersoep, gepocheerd ei met vis en een soort groentesoep met wederom kippenpoten. Toen ze vroegen of ik vegetarisch was heb ik toch maar heel hard ja geknikt, zodat ik de kippenpoten kon vermijden. Alle andere recepten Heb ik wel geprobeerd. Het Chinese meisje vertelde vol trots dat ze in China alles eten wat ooit geleefd heeft: honden, katten, vogels, konijnen en ga zo maar door. Dus alleen de kippenpoten vielen enigszins mee. Het was wel ontzettend gezellig. Weer een prachtige Sunset mogen aanschouwen en daarna vertrokken naar het vliegveld. Een verschrikkelijke nacht. Om half 11 vloog ik en om 1 uur kwam ik aan op Kuala Lumpur airport. Ik was zo slim om meteen te controleren of mijn vlucht van dit vliegveld vertrok en dat bleek niet het geval te zijn. De eerste trein naar het andere vliegveld vertrok om 5.00 en tussendoor heb ik heerlijk op de harde vloer mijn ogen dicht gedaan. Ik had het geluk dat ik al 2 keer op dit vliegveld was geweest en dus redelijk goed wist waar ik alles moest zoeken. Om 5 uur zat ik in de trein naar het andere vliegveld waar ik meteen kon inchecken na een tergend lange rij. Deze vlucht had een uur vertraging. Aangekomen in Jakarta ging alles ook soepel. Visum was zo geregeld en immigratie was ook een kleine moeite. En toen was het wachten geblazen. Ik zit al heerlijk 4 uur op mijn tas en als het goed is komt Paul zijn vliegtuig over 15 minuten aan.. spannend maar ontzettend veel zin in  heerlijke tijd gehad in maleisie met prachtige natuur en ontzettend lieve mensen. Ik benieuwd wat Indonesië ons gaat brengen!

P.s. sorry als de blog zeer onduidelijk is . Ik ben ontzettend moe en heb weinig concentratie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne en Veerle

Actief sinds 15 Sept. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 112179

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 01 Juli 2017

Sanne & Veerle in Azië

Landen bezocht: