Sanne: tiomon island & singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu Sanne: tiomon island & singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu

Sanne: tiomon island & singapore

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Veerle

05 Mei 2017 | Singapore, Singapore

Na een dag lang wachten op het vliegveld in lombok weer aangekomen in Kuala Lumpur. Hier meteen de bus gepakt naar het busstation waar het ontzettend druk was. In de bus vroegen meerdere mensen of ik wel boottickets of accomodatie op het eiland (Waar ik van plan was om heen te gaan de volgende dag) had gereserveerd, wat ik natuurlijk niet had gedaan. Iedereen verklaarde me voor gek en wenste me op een flauwe manier succes toe. het bleek namelijk vakantie te zijn in maleisie en iedereen vertrok uit de stad naar de eilanden. Om half 1 Snachts kwam ik aan in Mursing. Gelukkig waren de mensen in het hostel lief en was het lekker schoon.
De volgende dag ben ik naar de boot gegaan om een ticket te reserveren. Er was nog een plekje, omdat ze extra boten hadden ingezet. In de boot leerde ik een Nederlandse jongen (marco) kennen, die net als ik niks geboekt had. Op het hele eiland was er nog 1 bungalow vrij die we samen hebben gedeeld. We zijn meteen voor de kust gaan snorkelen! Het was mooi, maar veel dingen die ik al gezien had. Bij een leuk strandtentje savonds een heerlijke garnalen curry gegeten.
De volgende dag besloot ik te gaan wandelen en naar het andere strand te lopen. Het was een drie uur durende tocht door een soort jungle. Erg mooi en leuk dat Marco me vergezelde. Op monkey bay (ja we hebben ook veel aapjes gezien) gesnorkeld aangezien dit een hele mooie plek scheen te zijn. Het koraal en de vissen waren niet heel bijzonder, maar de haai die we onderweg tegen kwamen was wel ontzettend stoer. Of het echt een haai was weten we niet, maar het leek er verdomd veel op. Op het andere strand hebben we heerlijk gegeten en zijn we ook nog gaan snorkelen. Dit was verreweg de mooiste plek van het eiland: prachtig koraal, grote mooie vissen en clownvissen. Ook nog een mooie aal gezien. Na dit heerlijke snorkel en wandel dagje hebben we de taxi boot (die zwaar overpriced was) terug genomen naar ons eigen strand. Aangekomen bij ons hostel kregen we, na aandringen, een andere kamer toegewezen die veel ruimer was. In onze vorige kamer deden namelijk alle lichten het niet en de wc kon niet doorspoelen. We waren er dus absoluut op vooruit gegaan en ik heb als een baby geslapen.
De dag erna ben ik sochtends nog heerlijk gaan snorkelen. Marco sloeg hem over, aangezien die compleet verbrand was op zijn rug. Ik heb vier kleine roggen gezien met blauwe stippen en nog een grote bruine rog. Sommige lagen stil zodat ik ze goed kon bekijken, maar diegene die bewogen waren ook erg vet! Ze zwemmen zo sierlijk. Om half 2 namen we de boot terug, die uiteindelijk pas om half 3 kwam opdagen en om half 4 ging varen. Duurde weer eindeloos. We zijn naar hetzelfde hostel gegaan als waar ik de vorige keer heb geslapen en hebben hier heerlijk gedart. Wat ben ik daar ontzettend slecht in. Zo slecht zijn in iets, is ook een kunst.
De dag erna hebben Marco en ik afscheid van elkaar genomen en heb ik de bus naar Singapore genomen, die ook weer eindeloos veel vertraging had. Wat een ellende. Het hostel was verder schoon, maar ik had wel de pech dat ik helemaal bij de deur lag. Verder lag er een man boven me die ontzettend hard lag te snurken en alle geluiden van zijn telefoon aan had laten staan. Dus elke keer als hij een whatsappje, smsje of belletje kreeg kon de hele kamer hier van meegenieten. Ook liet hij zijn wekker rustig 5 minuten af gaan en spoot die al zijn deodorant sochtends ook in mijn gezicht.
De volgende dag ben ik de hele dag lekker gaan rondlopen door deze bizarre stad. Eerst het gezellige little india, daarna het koloniale district met prachtige uitzichten op het business district, een heerlijke lunch op de food market in chinatown, heerlijk wandelen door het buiness district opzoek naar de schattige kleine tempeltjes, het stiekem de lift omhoog nemen naar het mooiste hotel van singapore om van het prachtige uitzicht te genieten en de mooie lichtshow in het park. Een heerlijke dag. Vermoeid en hongerig liep ik terug naar het hotel waar ik tegen werd gehouden door een local die heeeeel graag koffie wilde drinken. Een nee was onmogelijk dus heb ik een echte singapore koffie en singapore toast gegeten. Best wel lekker! Daarna achterop de motor door singapore gecrosst, opweg naar de campus van de universiteit. De hele campus mogen bekijken waar een leuk en gezellig sfeertje hing. Een hele leuke avond gehad 
Mijn laatste dag in Singapore heb ik doorgebracht in de botanical gardens. Dit is echt Mega groot en super leuk. Allemaal verschillende soorten tuinen die op een prachtige manier zijn ingericht. Om 4 uur zat ik braaf te wachten op mijn bus en toen die er om kwart voor nog niet was, besloot ik toch maar even te bellen. Mijn bus bleek gecanceld te zijn en ik moest naar een ander busstation komen tien kilometer verderop. Hier had ik echt totaal geen zin in en dat was blijkbaar van mijn gezicht af te lezen. Er stopte een man die vroeg of ik een hapje met hem wilde eten omdat ik zo bezorgd keek. Ik heb het vriendelijk afgeslagen, maar wel even gevraagd of die me naar het busstation kpn brengen. Dit kon gelukkig, dus dat was een meevallertje. Op het busstation werd ik van het kastje naar de muur naar de tafel naar de stoel gestuurd. Ik heb die man nogmaals gebeld en dit keer een iets minder vriendelijke toon opgezet. Ik heb bij een bali een nieuw ticket gekregen voor een bus een halfuur later. Die bus had nsturlijk ook vertraging... inmiddels staan alweer een halfuur stil op een busstation ergens in maleisie. Het schiet totaal niet op. Mijn idee van: ik neem smiddags de bus, dan kom ik tenminste niet zo laat aan, gaat helaas niet op ben ik bang..
Gelukkig wacht veertje in kuala lumpur pp me in een al gereserveerd hostel. We zien wel hoe lang het duurt. Het is dan wel een verwesterd maleisie, maar het blijft zuid oost azie...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne en Veerle

Actief sinds 15 Sept. 2016
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 112171

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 01 Juli 2017

Sanne & Veerle in Azië

Landen bezocht: