ayutthaya, sokhothai & chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu ayutthaya, sokhothai & chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne en Veerle - WaarBenJij.nu

ayutthaya, sokhothai & chiang mai

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Veerle

26 September 2016 | Thailand, Chiang Mai

Wat is er alweer veel gebeurd en wat hebben we alweer veel gezien sinds onze laatste blog. we hebben het ook veel te druk om de blog goed bij te houden, want het plan was om het twee dagen geleden al te schrijven. Ons eerste tripje buiten bangkok is ayutthaya. Rond 10 uur kwamen we aan, waarna we meteen fietsen hebben gehuurd bij het hostel en met een kaart op de fiets zijn gestapt. we hebben prachtige ruines gezien, ons leven gewaagd op de autowegen, doodgestoken door muggen, gefietst naar een floating market die erg tegenviel en Veerle heeft geoefend met racefietsen toen ze een leuk straatje in wilde slaan en werd achtervolgt door 2 hard rennende honden (oprecht ik heb haar nog nooit zo bang uit haar ogen zien kijken en zo hard zien fietsen.. hylarisch!!! ). De volgende ochtend zijn we alweer vroeg vertrokken naar sukhothai. Hier hebben we een mooi stukje gelopen met onze backpack op zoek naar een hostel over hele mooie weggetjes. Uiteibdelijk zijn we bij een hostel uitgekomen die we van te voren hadden opgezocht. Het was een hele mooie kamer voor ons twee. We hebben lekker zelf guacemole gemaakt en zijn daarna op een leuk dakterras gaan zitten en hebben we lekker gekaart. Uiteindelijk hebben we met een Brit en iemand uit New zeeland gekaart en ons spelletje yousef (jawel!) uitgelegd. Het is ietsje later geworden dan dat het plan was, maar de volgende ochtend waren we alweer vroeg uit de veren om naar de old city te vertrekken. We zijn met de bus heen gegaan en hebben daar een fiets gehuurd. Het was echt zo ontzettend mooi. Allemaal prachtige ruine tempels en enorme boeddha’s !! We hebben ook veel pauze genomen en lekker veel lopen kletsen. Om half 6 ging de laatste bus terug en zaten wij braaf te wachten bij de halte met twee andere stellen. Het was wel een beetje jammer dat de bus om 6 uur kwam en keihard doorreed. Waar de rest compleet in de stress raakte bleven veer en ik lekker chillen omdat we eigenlijk niet door hadden wat nu precies het probleem was. Een van de andere stellen kwam met het voorstel om een tuk tuk taxi te delen, wat natuurlijk een goed idee was. Ik weet dat ik slecht kan afdingen maar deze stellen konden er helemaal niks van dus veer en ik zijn lekker wezen onderhandelen en hebben het voor elkaar gekregen om voor dezelfde prijs als voor de bus terug te gaan. Na een rondje over de night market te hebben gelopen zijn we wat gaan eten en hebben nog lekker wat gedronken bij een barretje. De volgende dag zijn we met de bus vertrokken naar sukhothai. We hebben wat flinke regenbuien gehad en de bus moest even een pitstop maken voor veer en mij omdat we echt heeeeeeeel nodig moesten plassen waardoor hij enige vertraging op liep. In chiang mai kwamen we om deze reden pas laat aan en zijn we ongeveer het eerste beste hostel naar binnen gerend wat we konden vinden. Het wals niet echt een top hostel vooral niet omdat er blijkbaar een kroeg aan de overkant van de straat zat waardoor Ik met oordoppen in nog steeds geen oog heb dicht gedaan. Om deze reden zijn we de volgende dag naar een ander hostel verhuist. Dit hostel zit nog dichter in het centrum maar in een klein straatje waardoor het lekker rustig is. We zitten daar nu heerlijk in een hangmat te chillen van de zoveelste regenbui. De eerste dag zijn we lekker door de stad gaan slenteren. Aan het eind van de middag zijn we ergens wat gaan drinken en kwamen we in gesprek met een Indiër en een Fransman. Samen met hen zijn we naar de Sunday market gegaan, hebben we wat gegeten en hebben we wat drankjes gedronken op een prachtig dakterras. De volgende ochtend hebben we een mountainbike gehuurd en zijn we op de fiets gestapt naar de grand canyon van chiang mai. Het begin van het fietsen was verschrikkelijk met veel te drukke wegen, maar daarna zijn we langs prachtige kleine weggetjes gefietst. Je kon zwemmen in de canyon en daar hebben wij dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Omdat we voor ons gevoel nog genoeg tijd hadden voordat het donker werd (we hadden niet op de klok gekeken maar het was waarschijnlijk rond half 5) zijn we nog vertrokken naar een waterval in de buurt. Na wat heuvels en afdalingen zijn we via een bijzonder bospad bij de waterval aangekomen. Aangezien het al begon te schemeren zijn we vrij snel weer weggegaan. Na een stevige klim en 2000 muggen steken verder waren we weer bij onze fiets aangekomen en begon de terugtocht. Het was een hele mooie weg door een ander stuk van een nationaal park. Eenmaal terug in chiang mai was het goed donker, hebben we bij de eerste beste winkel cola gekocht omdat we veel te weinig eten en drinken bij ons hadden en hebben we 1 minuut voor sluitingstijd de fietsen ingeleverd. Redelijk kapot zijn we terug gestrompeld naar het hostel met een lekkere rustige avond. Vandaag waren we blijkbaar nog niet klaar met het fietsen en hebben we nogmaals een mountainbike gehuurd. We zijn optijd vetrokken en hadden een mooie route uitgestippeld langs verschillende watervallen. Het was een beetje jammer dat het een grote klimpartij was en de heenweg alleen maar hebben gestegen. Gelukkig hadden we af en toe een pauze van een mooie waterval of een prachtig uitzichtpun gehad, waarom het vol te houden was. We kwamen uiteindelijk uit bij een ontzettend toeristische tempel… nou prima hebben we dat ook weer gezien. Daarna begon de tocht naar beneden. Goddelijk. Echt een ander woord is er niet voor. We hebben het hier ontzettend naar ons zin en genieten enorm van de prachtige natuur (behalve de muggen dan, ik heb meer muggenbeten op 1 vierkante decimeter dan veer op haar hele lichaam ondanks dat ik non stop stink naar muggensrpauy). Morgen vertrekken we misschien naar pai, maar misschien nog niet. Maar dat is een zorg voor morgen.

• 27 September 2016 - 23:26

Astrid :

Wauw wat een belevenissen, geweldig om te lezen!!

• 28 September 2016 - 19:32

Erik:

Ha Sanne,
    Wat een gave reis zijn jullie mee bezig!
    Heel veel plezier gewenst en pas goed op jullie zelf!
    Groetjes Erik

• 29 September 2016 - 13:17

Eva:

Hey meiden,

Echt leuk om me in te leven in al jullie mooie avonturen, blijf vooral verslagen schrijven! Hebben jullie erg veel last van het regenseizoen? Zodra jullie gouden tips hebben voor Anchee en mij dan hoor ik het graag ;).

Heel veel liefs